Mitt hem är ditt hem

Sitter och dricker te och käkar toast medans seb duschar! Kom att tänka på en sak när jag stod och gjorde iordning toast,
När någon av mina vänner är hemma hos mig, allt som jag har, får dom använda sig av / äta / ta osv! Vissa blir så förvånade när man dom är här och jag ska käka så frågar jag om dom vill ha något, självklart bjuder jag dom om dom är hungriga! Även om jag har en måltid som egentligen bara räcker till mig själv så delar jag med dom, det är bättre med två halvfulla magar än en full och en tom!
Detta var en egenskap jag själv fick ta del av i sommras, när jag hängde hos min bästa polares syster och hennes pojkvän. Hennes pojkvän kommer från malaysia och är en utav dom underbaraste människorna jag någonsin träffat. Jag kom dit på kvällen en gång, och dom satt och käkade, han hade en kycklingsbit och en skål nudlar, han frågade om jag var hungrig. Jag sa att jag var lite hungrig men att det var lugnt eftersom att han inte hade så mycket. Han matade mig nästan! Han förklarade att man alltid bjuder sina "bröder" även om vi hade varit 10 pers och han hade det själv så hade han delat de!
Okej, vet inte varför jag skriver detta, men det är ett underbart minne, Pavin som han heter är nu någonstans i världen så jag saknar han sjukt mycket, men han kanske kommer till sverige till sommaren igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0