Tänker för mycket

Kom precis hem från skolan, sitter med en kopp nyponsoppa i högsta hugg, har tänkt ganska mycket dom senaste dagarna.


Att tycka om en människa så mycket att det tillslut blir kärlek är något stort. Det finns olika sorters kärlek:
1: Man träffar en ny människa och blir kär direkt, utan att veta någontig om personen alls. Man ger sig in i något som man inte har en aning om hur det kommer gå. En vecka senare så hatar man personen! Oftast ser det ut så här, man blir förälskad och känner att man kan göra vad som helst för personen, men i slutet så blir det inte bra alls!

2: Sen har vi "kärlek vid första ögonkastet" där man verkligen blir kär i en person som man träffar första gången, detta hände mig själv för ett par år sedan. Jag träffade en tjej som jag direkt blev kär i, verkligen direkt. Detta var nyår 2008. Det blev självklart inget mellan oss, men jag lyckades inte släppa henne förens för några månader sedan. Nu är vi väldigt bra kompisar vilket känns skönt!

3: Kärlek som växer fram. Man träffar någon som man blir kompis med, man umgås ganska mycket och litar på varandra till 100% En dag vaknar man upp men den konstiga känslan i kroppen att man bara måste få träffa personen, man vet inte vad man ska ta sig till. Det känns annorlunda just idag! Oftast funkar inte detta heller, det är ofta att man inte känner lika och hela vänskapen blir förstörd.

Man ska alltid våga satsa! Visar det sig att det inte funkar så är det så. Men att inte ens vågat är ovärt, tänk om det funkar hur bra som helst och så har man inte ens vågat testa. Självklart ska man inte ge sig in i något som man vet inte kommer fungera. Men folk är så rädda när dom inte vet, man börjar tänka "tänk om.. vad händer då.. " osv. Man måste sluta tänka så mycket. Skiter de sig så är det så! Vad ska man göra liksom.

Jag har inte haft ett förhållande på ca 3 år. Inte är jag ledsen för det. Jag har inte gått runt och letat ett förhållande, när man träffar personen som känns rätt så vet man de! Det är ingenting man kan bestämma själv.

Fortsättning kommer..

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Vad smart du är, håller med dig! (:

2011-03-23 @ 21:17:38
URL: http://cornelialjung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0